Ştim cu toţii că alimentația este extrem de importantă în zilele noastre, iar aceasta poate deveni un aliat sau un inamic pentru sănătatea noastră. De aceea vitaminele, mineralele și celelalte componente chimice naturale din mâncare ne pot ajuta organismul să ajungă la nivelul dorit de noi.
Pentru îmbunătățirea memoriei putem folosi exercițiile mentale, fizice sau să avem dietă adecvată. Sportul crește nivelul de vascularizare a creierului ceea ce are efecte benefice asupra activității cerebrale, iar prin exerciții pentru memorie ne putem „antrena” pentru a ține minte mai rapid și mai ușor tot ceea ce ne interesează.

Spanacul

Elementele nutritive din spanac ajută la stoparea îmbătrânirii creierului şi previn deteriorarea ADN-ului, multiplicarea celulelor cancerigene sau creșterea tumorilori. Printre altele, spanacul este o bună sursă de acid folic și vitamina E.

Peştele, bogat în Omega-3

Cu siguranţă, unul dintre alimentele bune pentru creier este peștele. Somonul, heringul, sardinele sau macroul sunt unele dintre cele mai bune alegeri în acest caz deoarece conținutul de grăsimi esențiale Omega-3 este ridicat. Mai putem încerca și uleiul de pește, proprietățile acestuia fiind apropiate de cele ale cărnii de pește. Conform unor studii, alimentele bogate în Omega-3 îmbunătățesc memoria și capacitatea de învățare. Alte aspecte demne de luat în seama sunt reducerea tensiunii și protejarea împotriva depresiilor.

Ciocolata neagră şi pudra de cacao

Consumate sub o formă sau alta, sunt o bună sursă pentru antioxidanți puternici care vor proteja creierul împotriva apariției stresului oxidativ și a unor boli precum Alzheimer.

Nucile, alune, migdalele

Acestea fac parte dintr-o altă categorie specială de alimente care îți va ajuta creierul să se mențină în cea mai bună formă. Nucile, alunele, migdalele sau semințele conțin vitamina E și B6 care ajută la protejarea memoriei și reduc declinul cognitiv care se instaurează o dată cu înaintarea în vârstă. De asemenea, sunt bogate în antioxidanți, grăsimi esențiale Omega-3 și Omega-6.

Acestea sunt numai o parte dintre alimentele care îți ajută creierul pentru a da cel mai bun randament. Aşadar, aveţi grijă la ceea ce mâncaţi pentru a-l ajuta în activitatea lui zilnică.

Sursa foto: www.pexels.com