Hidratat sau deshidratat? Simplitatea apei

    ai citit...?

    Expoziție de fotografie, de Ziua Internațională a Dunării, la Brăila Mall

    Astăzi, 29 iunie, sărbătorim Ziua Internațională a Dunării. Sărbătoarea...

    Noodles de Nota 10 de la renumitul CHOPSTIX, acum și în Galați

    Așteptarea a luat sfârșit! Cele mai bune specialități cu...

    Revista Urbania Nr.29

    Vara este poate cel mai apreciat anotimp din timpul...

    Liliana Apostol concentrează baschetul de performanță la Brăila

    Sportiva brăileancă Liliana Apostol, adoptată ani buni de Galați,...

    - reclama -spot_img
    0
    (0)

    Neavând experiența scrisului nu mă puteam hotărî asupra subiectului acestui articol. M-am trezit cu el în gând dimineața devreme și vom întrezări împreună puterea miraculoasă a apei, vom înțelege de ce obiceiurile bune întrec intențiile bune.

    Ritmul tot mai alert al vieții, mediul poluat și expunerea sistematică la alimente străine de chimia organismului nostru ne îndepărtează de lucrurile firești și naturale. Nu mai știm dacă ne este sete sau foame. Fiecare funcție a organismului este monitorizată și corelată de fluxul eficient de apă: de la menținerea integrității structurale a celei mai simple celule și până la extraordinara capacitate a corpului de a produce energie hidroelectrică.

    Greșeli ce aduc cauze negative

    În prezent mulți consideră că ceaiul negru, cafeaua, alcoolul și băuturile carbogazoase reprezintă înlocuitori acceptabili pentru nevoile de apă ale organismului. Aceasta e o greșeală elementară dar catastrofală, deoarece pe lângă apă aceste băuturi conțin și agenți de deshidratare ce induc un efect diuretic și pierdere de minerale din rezervele organismului.

    Cultivarea prefențială a gustului pentru aceste băuturi reduce în mod automat pornirea naturală de a bea apă atunci când ele nu sunt disponibile. Deshidratarea cauzată de consumul regulat de băuturi carbogazoase sau a celor ce conțin îndulcitori artificiali, duce în timp și la creșterea greutății corporale. Aportul alimentar crește treptat ca urmare a confuziei care se face între senzația de sete și cea de foame.

    Cele mai bune momente din zi pentru a bea apă

    Corpul nostru are nevoie de minim 6-8 pahare de 250ml apă zilnic, pentru un calcul mai exact 35-45 ml de apă pe kg corp/zi. Cele mai bune momente din zi pentru a bea apă sunt: un pahar cu apă cu jumătate de oră înaintea meselor principale, și o cantitate similară la 2 ore și jumătate după fiecare masă. O metodă bună care să ne ajute să ne dăm seama de nevoile hidrice ale organismului este culoarea urinei care trebuie să fie incoloră sau ușor gălbuie. În deshidratare severă urina devine portocalie.

    Deși a bea apă pare a fi un lucru extrem de simplu, foarte mulți dintre noi suferim de dezechilibre extrem de grave sau chiar boli provocate de deshidratare. Dacă nu avem obișnuința consumului de apă, mărimea cantității băute se face treptat până când producția de urină începe să se mărească în ritm cu cantitatea de apă băută.

    Beți apă înainte, în timpul și după antrenamente

    Deshidratarea provocată de antrenamentele intense încetinește organismul și te predispune la a mânca mai mult decât este nevoie. Beți apă înainte, în timpul și după antrenamente. Adaugă în apa de băut la sală soluții electrolitice: Oțet din cidru de mere nefiltrat sau pliculețe cu citrat de magneziu. Se beau cel puțin 750 ml de apă atât înainte cât și după efortul fizic.

    Consumul sporit de apă trebuie corelat cu cel de sare nerafinată. Apa reglează volumul fiecărei celule din interior, iar sarea reglează volumul de apă reținut în afara celulelor. În cazul retenției de apă cu edeme folosirea de diuretice menține organismul într-o continuă deficiență în managementul apei. Nu uitați, apa este cel mai bun diuretic.

    Consumul de alcool produce deshidratare generalizată chiar și în celulele creierului. Atunci sunt secretate endorfineele de care devine dependent organismul.

    Consumul de apă înainte de a mânca, și o hidratare corectă zilnic poate fi de mare ajutor.

    Deshidratarea induce stresul iar stresul pe termen lung produce și el deshidratare. Dacă stresul se cronicizează, se produc vătămări asociate cu această stare, și în timp, afectarea organismului la nivel cromozomial. Dacă apar dureri de diferite etiologii ar trebui să consumăm minim 2,5 litri de apă în 24 de ore câteva zile înainte de a recurge la analgezice sau antiinflamatoare.

    O altă complicație a deshidratării este constipația. În funcție de volumul de apă care pătrunde în stomac este secretat un hormon (motilina) care stimulează mișcările peristaltice precum și închiderea și deschidea la timp a valvelor aflate în calea fluxului intestinal. Bulimia poate fi și ea o complicație a deshidratării. Cei care se confruntă cu această problemă nu pot reține mâncarea și au o stare de vomă incontrolabilă.

    Consumul de apă înainte de a mânca, și o hidratare corectă zilnic poate fi de mare ajutor.
    Corpul nostru poate suporta zeci de ani aproape orice: stres, deshidratare sau hrană nesănătoasă. Dar această robustețe și putere de adaptare pe termen lung nu este în avanțajul nostru.

    Să devenim mai conștienți și să nu rămânem indiferenți la ceea ce ne transmite corpul nostru, nu este un moft, ci o dovadă de responsabilitate și respect față de noi și persoanele dragi nouă.

    Articol scris de Mitrofan Camelia- nutriționist Natur House

    Foto: pixabay.com

    Ți-a plăcut acest articol?

    votează!

    0 / 5. voturi: 0

    - reclama -spot_img