Cristi Marian Ochiu este tânăr, familist, tată a doi copii și are o experiență de ani buni în zona societății civile. A revenit în Primăria Galați anul acesta ca director al Direcției Relații Publice și Managementul Documentelor, după mai bine de 10 ani petrecuți de cealaltă parte a baricadei. Își dorește, ca noi toți, să trăiască într-un oraș frumos, dezvoltat și plin de oameni fericiți și prosperi. Iar contribuția sa la acest vis este CityApp dar și un program prin care să ajute la informatizarea Primăriei Galați.

Ideea e să nu ne dezamăgim pe noi, să nu mai stăm pe margine să cârcotim. Dacă avem o idee, să o spunem, apoi să punem osul al treabă! Galațiul merită mai multe evenimente de bun gust, cum a fost Street Food, de exemplu, dar are nevoie și de o comunitate mai implicată, care să influențeze tot ce se întâmplă în oraș. Ne bazăm pe Universitate, pe teatre, pe ONG-uri, pe biserică și pe Centrul Cultural <<Dunărea de Jos>>, pe toți cei care vor să trăiască mai bine, dar la ei acasă”, spune Cristi Ochiu.

Galațiul va fi SMART din 2019

A început deja să miște lucrurile, plecând de la ce știe să facă și ce atribuții are: aplicația CityApp, lansată recent, se vrea a fi un dialog constructiv cu cetățenii. În primul rând, presupune promovarea Galațiului ca oraș turistic, apoi aplicația poate înregistra problemele gălățenilor și incidentele din oraș în timp real (capace lipsă la canalizări, iluminat defectuos,

copaci căzuți etc.) și nu în ultimul rând, CityApp e utilă pe partea de promovări evenimente, unde cei care doresc să îți facă vizibile acțiunile din comunitate o pot face cu încredere.

Aplicația nu înlocuiește celelalte modalități de dialog și nu promovează sportul, dar e fix pentru tinerii acestui oraș, care trebuie să învețe să comunice cu noi și să se implice în viața comunității. Apoi, e un prim parteneriat cu mediul de afaceri, pe care îl invităm să vină cu propuneri de dezvoltare a orașului”, explică Cristi. Tot el lucrează la informatizarea Primăriei pentru ca orașul să devină SMART.

Ce înseamnă acest lucru? Că un document poate circula în instituție în format electronic, astfel încât să parcurgă drumul până la aprobare mai repede și mai bine, să poată fi urmărit în tot acest timp iar cetățeanul să nu fie purtat inutil pe drumuri. “Pentru semnătura Primarului, de exemplu, din 2019 cetățeanul poate depune documentația online și vine doar la eliberarea documentului, nu trebuie să treacă pe la fiecare compartiment al Primăriei, ca până acum. Astfel, creștem eficiența muncii în instituție și gradul de răspuns la nevoile cetățeanului”, spune Cristi.

Cristi Marian Ochiu e optimist, spune că orașul crește, încet dar sigur. Și că oamenii care au mai rămas aici, în ciuda previziunilor, se pot constitui într-o comunitate unită. Recunoaște că nu vrea să treacă munții, pentru a trăi mai bine și că va face tot ce știe ca prietenii și vecinii săi să nu își mai dorească să se mute la Brașov sau la Cluj. Primul pas? Un hub de ONG-uri, care va prinde contur în curând!