mai multe

    Cum reducem stresul cu ajutorul alimentaţiei

    din aceeași categorie

    Stresul reprezintă un complex de reacții emoționale, comportamentale şi psihologice la aspectele nocive și adverse ale mediului înconjurător, dar și ale mediului de muncă. Factorii stresului pot fi de ordin psihic (oboseală), de ordin socio-cultural (nemulțumiri pe plan profesional sau familial) sau de ordin fizic (durerea, infecțiile).
    Stresul afectează sănătatea determinând apariția unor afecțiuni ale organismului cum ar fi cardiopatia ischemică, afecțiuni psihice (anxietate, depresie, suicid), afecțiuni gastro-intestinale.

    Specialiştii Natur House ne avertizează că stresul psihic cauzează creșterea tensiunii arteriale, bătăi anormale ale inimii şi poate scădea fertilitatea. Poate conduce la pierderea părului (nu la albire, contrar credinței populare), poate provoca acnee și foarte important poate contribui la depunerea grăsimii în zona abominabilă.
    Însă poate cel mai evident şi rapid efect al stresului este creșterea în greutate, cauzată nu doar de dezechilibre alimentare în perioade stresante, ci și de retența de apă.

    Experții în nutriție de la Natur House spun că o dietă echilibrată este factorul crucial în menținerea sănătății, a greutății corporale și reducerea stresului.
    O dietă bazată pe alimente integrale, bogate în nutrienţi – nuci, semințe, fructe şi legume proaspete, iaurt – dar şi mesele regulate care reglează nivelul de cortizol și glicemia.

    Fructele și legumele proaspete reglează nivelul de sodiu prin aportul de potasiu şi diminuează astfel retenția de apă.

    Alimentele care trebuie evitate în situații de stres:

    Cofeina – aceasta se găsește în cafea, ceai, ciocolată, băuturi tip cola. Cofeina determină producerea de adrenalină și duce la creșterea nivelului de stres. Persoanele dependente de cofeină își extenuează glandele suprarenale, cele care produc hormonii stresului. Acești hormoni ai stresului influențează metabolismul, consumul excesiv de cofeină având același efect ca şi stresul prelungit.

    Alcoolul – este o cauză majoră a stresului. Alcoolul stimulează secreția de adrenalină, ceea ce duce la apariția unor probleme precum tensiunea nervoasă, irascibilitatea și insomnia. Excesul de alcool duce și la creșterea depozitelor de grăsime din zona inimii şi slăbește funcția umanitară. De asemenea, alcoolul micșorează capacitatea ficatului de a elimina toxinele din organism.

    Alimentele sărate – sarea crește tensiunea, epuizează glandele suprarenale și induce instabilitatea emoțională. Poți folosi un înlocuitor al sării care să conțină potasiu, în loc de sodiu. Evită alimentele gata preparate, cu un conținut ridicat de sare, precum șunca, murăturile, carnații.

    Alimentele grase – evita consumul de alimente bogate în grăsimi săturate, cum ar fi produsele de origine animală, alimentele prăjite și cele din meniurile tip fast-food. Grăsimile supun sistemul cardiovascular la un stres inutil.

    Carnea roșie – are un conținut ridicat de proteine, sporește concentrația de dopamină şi norepinefrină din creier, ambele substanțe fiind asociate cu starea de anxietate şi stres.

    Alimente condimentate – condimentele conțin uleiuri volatile, care au capacitatea de a irita mucoasa stomacului. Este mai bine să eviți să consumi curry, ardei iuți și cârnați foarte picanți.

    Aditivii alimentari, conservanții și alte substanțe chimice – aditivii alimentari provoacă un stres enorm organismului, deoarece acesta este nevoit să lucreze din greu pentru a le face față. Astfel, energia și substanțele nutritive atât de valoroase sunt irosite în loc să fie folosite la întărirea sistemului imunitar.

    Alimente care ajută la reducerea stresului:

    Țelina – un vechi remediu popular pentru scăderea tensiunii arteriale. Compușii care intră în compoziția țelinei scad concentrația de hormoni ai stresului, cei care provoacă vasoconstricția (îngustarea vaselor de sânge). O tulpină de țelină consumată înainte de culcare îți poate oferi un somn liniştit.

    Semințele de floarea-soarelui reprezintă nu numai o sursă bogată în potasiu, ci și un aport bogat de vitamine B și zinc, atât de importante pentru întărirea organismului.

    Varza este o bună sursă de vitamine antioxidante A, C şi E (care alungă stresul), beta-caroten și seleniu mineral.

    Migdalele sunt foarte bogate în magneziu, un element bun pentru funcția suprarenală, precum și pentru metabolizarea acizilor grași esențiali.

    Castraveții au un efect calmant asupra sângelui şi ficatului.

    Usturoiul conține o substanță detoxificantă, numită alicina, care îi dă usturoiului gustul și mirosul specific. Un puternic antibiotic, alicina are proprietăți antivirale și antifungice, precum și de scădere a colesterolului, tensiunii și creșterea bunei dispoziții.

    Experții în nutriție de la Natur House, alături de tine

    Pentru ca tu să devii mulțumit în totalitate de tine în această perioadă, apelează fără ezitare la specialiștii de la Natur House.

    Natur House este lider mondial în nutriție și dietetică, cu peste 2000 de centre prezente în 40 de tări. Dacă ești interesat, centrul Natur House îți oferă consiliere din partea unui specialist în nutriție, care în funcție de obiceiurile alimentare, de stilul de viață, de afecțiunile fiecăruia îți va recomanda o dietă de reeducare alimentară și produse exclusive marca Natur House.

    Toate consultațiile sunt gratuite. Programările se fac la numerele de telefon 0751.339.206 sau 0786.925.747.

    Share

    RECLAMA