mai multe

    INSOMNIILE – cum le recunoaștem, cum le combatem?

    din aceeași categorie

    Se estimează că 35% dintre adulți au din când în când probleme cu somnul. Din punct de vedere medical, insomnia reprezintă existența unor dificultăți constante de adormire și se manifestă atunci când îți trebuie mai mult de 45 de minute ca să adormi. Există însă și alte tulburări ale somnului înrudite: treziri frecvente și imposibilitatea de a adormi la loc, trezirea dimineața devreme, senzația de oboseală după o noapte de somn.

    Totuși, nici una dintre acestea nu este o problemă adevărată, decât dacă simți permanent o stare de obosealã. Dacă ești mai somnoros dimineața, dacă te trezești prea devreme, dar ești odihnit și plin de viațã, nu trebuie să te îngrijorezi.

    Specialiștii Natur House vin cu soluții pentru combaterea insomniei

    Insomnia ocazională poate fi cauzată de zgomote, de temperaturi extreme, stres sau schimbări ale mediului în care dormi. Ea dispare odată cu cauza care o provoacă. Insomnia poate fi însă și un simptom al unor probleme mai grave de sănătate fizică sau mintală.

    Insomnia persistentă (poate dura luni sau chiar ani) este cauzată adesea de o anxietate cronică, de consumul unor anumite medicamente, de o durere cronică, de depresie, dereglari hormonale sau de alte probleme fizice, cum sunt astmul sau boli ale arterelor coronare.

    O situație mai specială este așa numita apnee (oprire a respirației) care apare în timpul somnului. Ea este de obicei cauzată de un blocaj al căilor respiratorii superioare. De obicei, oamenii care au apnee în somn sforăie tare și sunt foarte obosiți în timpul zilei. Boala poate afecta atât copiii, cât și adulții.

    Ce poți face pentru un somn sănătos, de 7,5-8 ore pe zi?

    În primul rând, exerciții fizice.

    Nu lăsa pentru seară rezolvarea problemelor dificile.

    Păstrează dormitorul întunecat, liniștit, la o temperatură potrivită. Mută lucrurile care te-ar putea distrage (ceas, telefon, radio). Citește, mănâncă, uită-te la TV în altă cameră.

    În pat, fă un efort conștient pentru a-ți relaxa mușchii, imaginează-ți o scenă liniștită și plăcută. Dacă ești încă treaz după 15-20 de minute, ridică-te și citește în lumină difuză sau fă-ți un ceai relaxant de tei, sunătoare, roiniță. Ia medicamentele care pot fi stimulatoare (antihistaminice, decongestive sau pentru astm) cât mai devreme.

    Nu rămâne întins în pat, gândindu-te la cât somn pierzi, nu te uita la TV.

    Evită alcoolul! Te poate face somnoros, dar te va trezi la scurt timp. Supraalimentația, mai ales seara, cu obiceiul de a consuma repede și mestecând puțin, mâncărurile grase, făina albă, sare în exces, conservanții chimici și alimentele potențial alergene sunt alte cauze care pot afecta somnul. Efect excitant asupra sistemului nervos au unele condimente, sucurile de fructe și produsele rafinate din zahăr. De asemenea, glutamatul monosodic, aflat în multe preparate alimentare, afectează somnul.

    Nu consuma băuturi care conțin cafeină, mai ales după ora 15:00 (cafea, cola, ceai verde, ceai negru).

    Folosește uleiuri esențiale relaxante: lavandă, conuri de hamei, roiniță. Ia suplimente cu magneziu – reduc nivelul stresului si îmbunătățeste circulația la nivelul creierului.

    Folosește medicamente pentru somn numai dacă este absolut necesar și pentru o perioadă scurtă de timp. Acestea pot cauza confuzie în timpul zilei și tulburări de memorie.

    Natur House este lider mondial în nutriție și dietetică, cu peste 2000 de centre prezente în 40 de tări. Dacă ești interesat, centrul Natur House îți oferă consiliere din partea unui specialist în nutriție, care în funcție de obiceiurile alimentare, de stilul de viață, de afecțiunile fiecăruia îți va recomanda o dietă de reeducare alimentară și produse exclusive marca Natur House.
    Toate consultatiile sunt gratuite. Programarile se fac la numerele de telefon 0751.339.206 sau 0786.925.747.

    Alina Maria Vereș
    Nutriționist Natur House Galați

    Share

    RECLAMA