1.1 C
Galați
duminică 16 mai 2021
spot_img
More

    Cum te poți îmbolnăvi din cauza stresului

    Este dovedit faptul că stresul poate să genereze probleme serioase de sănătate. Stresul ne afectează pe toți, iar acest lucru poate fi observat ușor. Suntem stresați în perioadele aglomerate de la locul de muncă, atunci când trebuie să ne gestionăm banii sau când suntem într-o relație care nu funcționează așa cum ne dorim. Inevitabil, stresul face parte din viața noastră.

    Pentru că este important să iei în serios stresul și efectele negative pe care acesta le are asupra sănătății, specialiștii Natur House te invită să descoperi cum te poate îmbolnăvi stresul și ce poți face ca să treci mai departe peste această problemă.

    Ca să ne putem da seama că suferim de stres cronic, întâlnim mai multe tulburări și boli care pot da de gol expunerea noastră la un stres prelungit. Important este că există mai multe metode ca să putem elimina sau diminua stresul cum ar fi: alocarea timpului și pentru sport, dietă cât mai sănătoasă, un animal de companie, răsfăț personal, cititul și hobby-urile și multe altele.

    Cum poate afecta stresul sistemul nervos

    Efectele stresului pe sistem nerovs se manifestă prin depresie, anxietate, tulburări de somn, nervozitate, dificultăți de concentrare, migrene, atacuri de panică, tulburări ale apetitului (anorexie, bulimie, obezitate), dependență de alcool, tulburări de memorie, oboseală cronică, izolare.

    Și pielea poate fi afectată de stres

    Tulburările sanguine, endocrine, nutriționale, respiratorii, neurologice și nu numai se exprimă la nivelul pielii, această fiind dependență de funcțiile majorității sistemelor din corpul nostru.

    Din cauza stresului, pielea se ridează, capătând un aspect îmbătrânit. De asemenea pot apărea pete, îngroșări, apariția altori boli de piele. Pentru că tulburările sanguine, nutriționale, endocrine, neurologice, respiratorii și nu numai se exprimă la nivelul pielii, care este dependență de funcțiile majorității sistemelor din corpul nostru.

    Sistemul imunitar, în pericol

    Stresul poate afecta negativ foarte ușor funcțiile sistemului imunitar. Primele semne apărute sunt: scăderea capacității organismului de a lupta împotriva bolilor, dar și de a se recupera. Din aceste motive, pot apărea și boli autoimune sau chiar cancer.

    Sistemul respirator vs stres

    Sistemul respirator ne ajută să păstrăm bună funcționare a plămânilor, dar și respirația celulară, mai precis modul în care fiecare celulă din corp reușește să utilizeze oxigenul din sânge, care este cedat de către globulele roșii. Când stresul îți face apariția, respiraţia devine accelerată fiindcă apare un efort în plus pentru distribuirea mai rapidă a oxigenului şi sângelui către organele vitale. Mare atenție la persoanele care suferă de afecțiuni respiratorii!

    Inima și sistemul cardiovascular pot fi afectate de stres

    Stresul este un real pericol pentru hipertensiunea arterială, tahicardia și aritmia, deoarece poate crește riscul pentru infarct miocardic sau AVC (accident vascular cerebral).

    Efectele stresului asupra sistemului digestiv și endocrin

    Din cauza stresului, organismul este predispus la gastrită și chiar ulcer. Alte semnale negative pot fi durerile de burtă, crampele abdominale, tulburările de tranzit (de la diaree la constipație) și alergii alimentare și intolerante.

    Nici glandele endocrine nu scapă. Stresul poate perturba în mod direct funcția endocrină a suprarenalelor, acestea secretând hormonul stresului denumit cortizol. Stresul poate afecta și funcția celorlalte glande, care poate duce la: boli inflamatorii, infertilitate, tulburări imunitare, hipertiroidie, agravarea diabetului zaharat și creșterea rezistenței la insulină.

    Sistemul musculoscheletal, ferit de stres

    Nici mușchii nu scapă de efectele negative ale stresului. Acesta intervine prin apariția contracturilor, spasmelor musculare, durerilor articulare sau tensiuni musculare întâlnite în mod special la nivelul umerilor și spatelui.

    Cum putem reduce efectele stresului?

    Una din armele importante împotriva stresului o reprezină sportul. Câteva ore pe săptămână de mișcare pot avea efecte spectaculoase pentru combaterea stresului.

    De asemenea este recomandată o alimentaţie sănătoasă, care să conţină toţi nutrienţii esenţiali, vitaminele şi minerale de care are nevoie organismul, acest lucru ajutând corpul şi sistemul nervos să suporte mai uşor efectele negative ale stresului. Dacă reuşim să adăugăm şi sportul şi unele activităţi recreative (citit, plimbat, dans, grădinărit, colorat, cusut sau orice hobby care poate fi considerat o activitate recreativă) cu siguranţă nivelul stresului se va diminua semnificativ.

    Experții în nutriție de la Natur House, alături de tine

    Apelează fără ezitare la specialiștii de la Natur House ca să poți scăpa de stres.
    Natur House este lider mondial în nutriție și dietetică, cu peste 2000 de centre prezente în 40 de tări.

    Dacă ești interesat, centrul Natur House îți oferă consiliere din partea unui specialist în nutriție, care în funcție de obiceiurile alimentare, de stilul de viață, de afecțiunile fiecăruia îți va recomanda o dietă de reeducare alimentară și produse exclusive marca Natur House.

    - reclama -
    - reclama -