1.1 C
Galați
joi 21 octombrie 2021
spot_img
More

    NaturHouse: Cum să ne ”cultivăm” natural dopamina, „hormonul plăcerii”

    - RECLAMA-

    Dopamina este, mai exact, un hormon și un neurotransmițător de la nivelul sistemului nervos, sintetizat în centrul creierului și eliberat în diferite părți ale sale, responsabile cu plăcerea, motivația și recompensa. Nu întâmplător este numit „hormonul plăcerii”.

    Avem o stare de bine după ce savurăm ceva bun sau când facem shopping, iar asta se datorează nivelului de dopamină. Mai mult, hormonul este implicat și în numeroase sarcini ale organismului, precum funcția renală, digestia, învățarea, memoria, concentrarea, controlul muscular.

    Cum se manifestă nivelurile extreme de dopamină

    O secreție redusă de dopamină în creier se poate manifesta prin lipsa motivației, oboseală, apatie, probleme de concentrare, tulburări de memorie și ale somnului, schimbări bruște de dispoziție. Vârsta, bolile cronice, accidentele la nivelul capului, stilul de viață și chiar predispoziția genetică pot afecta nivelul de dopamină.

    La polul opus însă, prea multă dopamină ori prea multă concentrație în anumute regiuni ale creierului, iar în altele spre deloc, duce la adicții și manie. Un nivel mare de dopamină te poate face mai competitiv, mai agresiv și mai impulsiv. Nicotina, cofeina, zahărul sunt doar câteva dintre substanțele care afectează echilibrul dopaminei.

    Cum stimulezi natural producția de dopamină

    O serie de trucuri pe care le avem la dispoziție (aproape) în orice moment stimulează creșterea nivelului de dopamină pentru îmbunătățirea stării de bine. Iată care sunt acestea:

    Exerciții fizice – sportul stimulează producția de dopamină la nivelul creierului, precum și pe cea de serotonină și alte endorfine din organism.

    Alimente-minune – tirozina, un aminoacid care ajuta la secreția dopaminei, dar și alte substanțe care ajută, se regăsesc în ceai verde, lapte, cafea, oleaginoase, banane, ouă, avocado, pepene roșu, ciocolata neagră, dar și în spirulină, carne, pește gras, brânză tofu, lactate. Pe larg, nutrienții-cheie de care organismul are nevoie pentru a produce un nivel adecvat de dopamină includ vitamina D, L fenilalanina, beta-feniletilamina (PEA) si N-acetil, L-tirozina, vitamina B6, acid folic, selenium, glutation, zinc și magneziu.

    Un nivel bun de dopamină ne ajută și la slăbit, deoarece nu vom mai fi tentați să gustărim diverse preparate care pot crește nivelul de dopamină.

    Detoxifiere – acumularea toxinelor în organism împiedică producția de dopamină, așa că e indicat să apelăm la un detox măcar o dată la câteva luni.

    Muzică (mantre), meditația, yoga – acestea sunt alte metode rapide și la îndemână de ridicare a nivelului de dopamină din creier.

    Odihna suficientă – deprivarea de somn reduce producția de dopamină, de aceea suntem atât de morocănoși când nu dormim suficient.

    Experții în nutriție de la Natur House, alături de tine

    Pentru sfaturi specializate, apelează fără ezitare la specialiștii de la Natur House din Galați!
    Natur House este lider mondial în nutriție și dietetică, cu peste 2000 de centre prezente în 40 de tări. Dacă ești interesat, centrul Natur House îți oferă consiliere din partea unui specialist în nutriție, care în funcție de obiceiurile alimentare, de stilul de viață, de afecțiunile fiecăruia îți va recomanda o dietă de reeducare alimentară și produse exclusive marca Natur House.

    Toate consultațiile sunt gratuite.

     

    - reclama -spot_img
    - reclama -
    - reclama -