Breaking news:

Noutăți în prag de sărbători la Brăila Mall

Forfota cadourilor, inspirație și bucuria alegerilor potrivite În perioada sărbătorilor,...

Magia cadourilor și farmecul decorațiunilor de Crăciun la Brăila Mall

E timpul să oferi bucurie… iar spiritul crăciunului dă...

Cum să asociezi mâncarea cu băutura

Când vine vorba de asocierea preparatelor culinare cu un anumit tip de băutură alcoolică, vinul conduce detașat, fiind consumat cel mai des în timpul mesei. Toată lumea a auzit de principiile de bază a potrivirii vinului cu felul de mânare consumat, dar dacă nu ești cunoscător de cele mai multe ori restaurantele instruiesc chelnerii în acest domeniu pentru a oferi cel mai potrivit vin. Însă, nu doar vinul face parte din categoria băuturilor alcoolice consumate în timpul mesei. Am pregătit un mini ghid care să te lămurească care băutură alcoolică merge cu care tip de preparat ca să poți face această asociere și la tine acasă sau în locurile unde nu este un chelner la dispoziție pentru lămurirea problemei.

Cu ce potrivim vinul?

Vinul este o potrivire naturală pentru mâncare. Dacă consumi vinul potrivit, poți avea parte de o altfel de experiență în timpul mesei. Chiar dacă nu ai cunoştințe solide despre originea vinului, soiul și tipul acestuia caută următoarele caracteristici: tărie, aciditate și intensitate. Este ideal să alegi un vin din regiunea de unde face parte și preparatul culinar, însă nu este o obligație.

Brânzeturile fac o pereche excelentă cu vinurile, însă fiecare tip de brânză se potrivește cu un anumit tip de vin. Pentru brânza albă, proaspătă alege un vin dulce, pentru brânza consistentă și moale alege un vin alb sau roșu ușor, iar pentru brânza tare și închisă la culoare alege un vin bogat în aromă.

Dacă pregătești miel, porc, ton sau sosuri italienești pe bază de carne alege întotdeauna un Merlot. Șunca, curcanul și rața merg excelent cu un vin Pinot Noir, în timp ce grătarul, costițele, sau peștele la grătar au nevoie de un Cabernet Sauvignon. Pastele cremoase, mâncărurile pe bază de pui și risotto cer un Chardonnay, iar pieptul de pui, creveții și sosurile albe ușoare necesită un Pinot Grigio. Sauvignion Blanc se potrivește cu șunca, peștele și scoicile, iar vinurile spumante sunt alegerea corectă pentru șuncă, sushi și fructe. Găsești aceste vinuri online sau în supermarketuri și crame locale.

Cu ce potrivim berea?

Există două tipuri de bere: ale și lager. Berea Ale sau berea de fermentare înaltă este fermentată între 3 și 8 zile la o temperatură între 18-25 grade. Drojdia folosită fermentează la suprafață, iar după o perioadă începe să coboare, fapt ce duce la o concentrație mai mare de alcool. Acest tip de bere se consumă la o temperatură între  6-12 grade. Berea Lager este fermentată între 7 și 10 zile la o temperatură cuprinsă între 10 – 15 grade. Drojdia folosită fermentează la fundul vasului, putând fi colectată și refolosită.

Berea Ale este o alegere excelentă pentru carnea roșie, în timp ce berea Lager se potrivește cu carnea albă. Dacă gătești scoici, alege Pilsner de tip american, iar pentru pește ale blondă. Pizza și pastele se potrivesc foarte bine cu berea Ale, însă pentru mâncarea condimentată alege bere mexicană sau Corona.

Cu ce potrivim tăriile și cocktalurile?

Tăriile se consumă de obicei înainte de masă pentru a oferi poftă de mâncare. Poți alege un campari, martini, gin tonic, vodcă sau whisky, unele dintre acestea în combinații diverse. Aperitivele sunt servite alături de o țuică, vodcă sau whisky, iar pentru deserturile dulci formate din prăjitură sau fructe se recomandă coniac. O masă tradițională românească cere neapărat un pahar de țuică.

 

Aplicații de fitness care te pot ajuta

În toată agitația care ne consumă lumea modernă, de-abia găsim timp pentru a face mișcare – o activitate nu doar benefică, ci și necesară organismului. Nu e de mirare că sedentarismul câștigă teren, datorită avansurilor tehnologice. Și totuși, de ce să nu ne folosim de tehnologie în favoarea noastră? Am analizat aplicațiile pentru device-uri mobile care încurajează mișcare și le-am adunat în acest articol pe cele pe care le considerăm utile pentru tine. Așadar, dacă vrei să faci sport, ia în considerare aceste aplicații:

C25k (Couch to 5k)

Dacă metoda ta preferată de a face sport este să alergi sau pur și simplu vrei să-i dai o șansă acestui tip de exerciții, C25k este aplicația ideală pentru tine. Permite urmărirea evoluției tale, dar și crearea unui program de exerciții care să fie potrivit stării tale fizice și efortului la care ești obișnuit. Mai exact, dacă ești începător în a alerga, aplicația îți va da un alt program, decât dacă ai fi un alergător frecvent. Aceasta este gratuită, însă are și facilități plătite și poate fi găsită în Google Play și App Store.

Sworkit!

De câte ori ai spus că vei merge la un antrenor personal? Apoi, de câte ori chiar ai făcut asta? Ei bine, această aplicație aduce antrenorul personal la tine. Poți face diverse tipuri de exerciții fizice, de la pilates și yoga, până la exerciții de cardio sau forță, toate demonstrate de antrenori personali reali. În plus, pentru a face exercițiile, nu e necesar să pleci din confortul casei tale și nici să te folosești de diverse aparate sau ustensile pentru fitness. Găsești aplicația atât pentru Android și IOS, cât și pentru Desktop.

Yonder

Dacă preferi să faci mișcare în aer liber, cel mai bine e să ai cu tine un companion care să te ajute să descoperi poate cele mai potrivite rute pentru o plimbare cu bicicleta sau pe munte. În plus, o poți folosi chiar și atunci când nu ești în localitatea natală. O poți găsi în varianta pentru Android și IOS.

Nike+ Training Club

Una dintre cele mai mari companii de îmbrăcăminte și accesorii sportive, Nike, are și o aplicație care te poate ajuta să îți păstrezi forma de invidiat. Aceasta se folosește de toate datele pe care le colectează, cu privire la toate formele de mișcare pe care le faci în timpul zilei, pentru a-ți recomanda antrenamente personalizate pe nivelul tău de fitness. O poți descărca de pe Android, dar și de pe IOS.

30 Day Fit Challenge Workout

Dacă îți plac provocările, îți va plăcea cu siguranță aplicația aceasta. Aici îți sunt puse la dispoziție diverse tipuri de provocări de fitness de câte 30 de zile, toate pe câte 3 nivele de dificultate, astfel încât să poți face ceva, indiferent de abilitățile tale Toate aceste provocări încep de la un ritm mai slab și cresc în intensitate pe măsură ce avansezi. Aplicația este disponibilă atât pe IOS, cât și pe Android.

Patru secrete pentru un păr perfect

Este știut faptul că cea mai la îndemână metodă pentru un păr neted este placa pentru întins părul. Există avantajul unui păr întins perfect, însă, și dezavantajul deteriorării acestuia din cauza căldurii pe baza căreia funcționează placa.

Specialiștii ne asigură că totul stă în felul în care ne uscăm părul. Pornind de la acest lucru, vă prezentăm câteva metode de a vă face părul să stea drept, neted și perfect întins fără a folosi căldura:

1. Este foarte important să folosiți șamponul și balsamul potrivit pentru tipul vostru de păr. După frecvența cu care trebuie spălat și după aspect vă veți da seama ce tip de păr aveți. Dacă nu reușiți, întrebați un stilist atunci când mergeți la un salon de coafură.
Când alegeți balsamul, fiți atente la indicațiile de pe ambalaj: unele balsamuri sunt pentru volum, altele pentru păr vopsit sau pentru păr ondulat. Alegeți un balsam cu efect de păr moale, mătăsos. Cu ajutorul acestuia părul va fi mai moale și nu va mai sta rebel.

2. Folosește un prosop care absoarbe foarte bine. Imediat după ce te-ai spălat pe cap, usucă-ți părul cu un prosop care absoarbe foarte bine. Nu îți freca părul cu prosopul pentru că acest fel de mișcări provoacă electrizarea părului. Tamponează ușor părul pe toată lungimea sa și încearcă să îl întinzi cu ajutorul prosopului.

3. După ce l-ai uscat, perie-l cu o perie sau cu un piaptăn cu dinți rari. Folosește mișcări ușoare, pornind de la rădăcină spre vârfuri. Când ajungi la vârfuri netezește părul cu mâna, chiar poți să îl prinzi între palme întocmai cum procedezi cu placa. Modul în care părul arată după uscare ține exact de modul în care îl pieptănăm și îl uscăm. Părul va sta exact în direcția dorită.

4. Folosește uscătorul de păr setat pe aer rece. Dacă părul nu este suficient de uscat după ce ai aplicat metodele de la punctele 2 și 3, folosește și uscătorul de păr, dar setat pe rece. Aerul cald dăunează părului, îl electrizează și îi dă acel aspect de păr uscat.

Așadar, cu puțină atenție și perseverență vei obține un păr întins fără a folosi căldura.

Ce nu știai despre Google

Ce faci atunci când nu știi ceva și vrei să afli neapărat? Cauți pe Google, ca toată lumea, evident. Dar ce faci când nu știi ceva despre Google? Același lucru, desigur! Că tot veni vorba, am găsit câteva informații mai puțin cunoscute despre Google. Le-am ales pe cele mai interesante și le-am adunat în acest articol. Dacă și tu ești curios, citește în continuare!

1. 16% dintre căutările zilnice de pe Google sunt informații despre care motorul de căutare încă nu știe.

2. Google intenționează să scaneze toate cărțile cunoscute existente până în prezent, având ca termen de finalizare 2020. Există 129 de milioane de cărți unice în lume.

3. Pentru a crea Street View prin deșert, cei de la Google au angajat o cămilă care să poarte echipamentul prin terenul arid.

4. Peste 2 milioane de căutări sunt executate de Google în fiecare minut.

5. Când s-a lansat Gmail, toată lumea a crezut că e o păcăleală, pentru că acesta a fost lansat în 1 aprilie 2004.

6. În 2007, tot de 1 aprilie, toți angajații de la Google au primit un email care îi anunța că există un piton în libertate prin incintă. Nu era o glumă.

7. Primul tweet trimis de cei de la Google a fost „Mă simt norocos” scris în cod binar.

8. În prezent, compania dezvoltă un calculator atât de puternic, încât se va putea programa singur.

9. Google este cel mai vizitat site din lume.

10. Google a fost numit „Cea mai bună companie pentru care să lucrezi” 4 ani la rând de către revista Fortune din SUA.

11. Numele Google a fost ales din greșeală pentru că fondatorii companiei au scris greșit „Googol”. Acesta din urmă este numele dat numărului 1 urmat de 100 de zerouri.

12. În 16 august 2013, Google a picat pentru aproximativ 5 minute, timp în care traficul general pe internet a scăzut cu aproximativ 40%.

13. Domeniul googlesucks.com este deținut de Google. Acesta nu este folosit.

14. Google Maps calculează timpul petrecut în trafic bazându-se pe viteza cu care dispozitivele cu Andorid se deplasează pe stradă.

15. Dacă cauți pe Google Images „Atari breakout”, te vei putea juca acest joc.

16. Dacă intri pe Google Maps și dai zoom out la maxim, vei vedea Pământul, cu umbrele în timp real.

17. În 2013, Google a creat o companie anti-ageing numită Calico, gândită ca, într-un final, să găsească un „tratament” pentru moarte.

18. Google Maps îți permite să vizitezi și epave sau viața marina subacvatică din Marele Recif Australian.

19. Youtube este deținut de Google și este al doilea motor de căutare de pe internet.

20. Adresele de gmail care conțin puncte în username pot fi folosite și fără punct. De exemplu, dacă adresa ta de gmail este tau@gmail.com si cineva trimite un mail pe numeletau@gmail.com, tot la tine va ajunge acel email.

„Chef de Grill”, o nouă alternativă food de tip „take away” din Brăila

Că e prânz sau dimineață, dacă foamea e în toi și graba-i mare, brăilenii au de acum o alternativă food de tip „take away”. „Chef de grill” s-a deschis în acest weekend în Brăila și promite a fi o alegere bună în oraș pentru produsele perpelite la jar!

Dacă nu credeți, veţi putea urma aroma de grătar, care vă va duce direct pe Str. 1 Decembrie 1918-Piața Halelor. „Chef de grill” are un personal prompt la vânzare și vă va potoli pofta de grătar de dimineață până seara.

Oferta cu specific internațional și specific românesc

Aici puteți comanda și pleca imediat. Sau, dacă timpul vă va permite, puteți să savurați pe îndelete, pe loc, orice produs din oferta atât cu specific internațional: Kofta Kebab (pârjolit bine pe țepușă), Cotlet marinat în sos de Dijon, coaste de porc cu sos barbecue, autentic burger, burrito, frigărui grecești cu sos Tzatziki cât și cu specific românesc: cârnați de Pleșcoi, mititei. Există și o variantă dietetică: pui întreg marinat la jar. Nu vă sfiiți să veniți aici și cu cei mici. Lor le puteți cumpăra un sandwich american sau o felie de pizza facută pe loc în cuptorul încins.

Nu lipsesc din meniul zilei salatele, garniturile și, ca în orice oraș de la Dunăre care se respectă, peștele pe grătar!

Ce să tot povestim? Când vine vorba de grătar și de carne suculentă în interior și crocantă la exterior nu mai rămâne decât să zicem „Poftă mare să aveți!”

Foto: Răducu Popa

Curiozități care te fac să râzi

Dacă ai o dimineață în care ai nevoie de o porție bună de râs, continuă să citești acest articol pentru a afla câteva curiozități amuzante.

1. Hippopotomonstrosesquippedaliofobia este numele dat fobiei de cuvinte lungi. Este de asemenea, un cuvânt foarte lung.

2. În 2011, o femeie a cumpărat o operă de artă „non vizibilă” pentru 10,000 de dolari.

3. Facebook îți oferă posibilitatea să îți setezi limba pirat pentru profilul tău. Bineînțeles, este vorba de dialectul englez al piraților.

4. Cu cât telefonul tău are mai multe aplicații, cu atât petreci mai mult timp pe toaletă. Asta dacă iei telefonul cu tine în baie, bineînțeles.

5. În mitologia grecească se credea că cei cu părul roșcat devin vampiri după moarte.

6. 1 din 4 americani crede că soarele se învârte în jurul Pământului.

7. Gorila de câmpie vestică are numele științific „Gorilla Gorilla Gorilla”.

8. În Bosnia, un cuplu a divorțat după ce au aflat că fiecare dintre ei aveau o aventură pe internet cu ei înșiși, sub nume false.

9. Shakira a fost respinsă de profesoara de cor în școală, pentru că i se părea că aceasta cântă ca o capră.

10. Un grup de bufnițe se numesc „parlament”.

11. În Grecia Antică, cuvântul „idiot” se referea la toată lumea care nu era parlamentar.

12. În China, reîncarnarea este interzisă, fără permisiunea guvernului.

13. Cuvântul „școală” vine din grecescul „scholeion” care înseamnă „timp liber”.

14. Cea mai întârziată carte împrumutată de la o bibliotecă a depășit termenul de returnare cu 288 ani.

15. Cuvântul „cenzură” e cenzurat în China.

16. Vacile rag în accent specific zonei unde locuiesc, la fel cum oamenii au accente și regionalisme specifice.

17. Există o șopârlă numită „Isus Hristos” datorită abilității acesteia de a fugi pe apă.

18. În Texas e legal să îl omori pe Big Foot, dacă îl găsești.

19. Într-un oraș din Australia, doar un electrician licențiat are voie să schimbe un bec.

20. Nomofobia e frica de a-ți pierde telefonul sau semnalul de rețea.

Clișee în fotografia de nuntă

Marea majoritate a pozelor fac parte dintr-un tablou comun. Un tablou creat de tendințe lipsite de sens, mesaj, formă, conținut. În același timp, tot mai mulți fotografi de nuntă pun pe primul loc forma (aspectul imaginii) și NU conținutul (valoarea imaginii), din păcate.

Multe mirese pot trăi cu ideea că nunta lor a fost specială, însă imaginile nu spun absolut nimic despre eveniment și despre miri. Pur și simplu tehnica moderna a permis capatarea unor fotografii bune, foarte colorate, clare! și atât…

Alte mirese își doresc mult mai mult. Își doresc imagini cu un impact emoțional, imagini care să vorbească despre miri, familie, prieteni și care să transmită povestea nunții într-un mod cât mai original și plăcut. Multe mirese sunt conștiente că fotografiile de nuntă rămân pe viață și că sunt mai presus de formație, aranjamente pe mese, limuzine etc.

Dar pentru asta nu e nevoie doar de echipament din partea unui fotograf de nuntă. E nevoie de respect (implicare, educație, integritate). În același timp nu e nevoie de clișee precum „zâmbește”. Ca o mireasă să zâmbească natural atunci când stresul din ziua nunții atinge cote maxime e nevoie de mulți ani de practică și exercițiu din partea unui fotograf de nuntă.

Iar eu îmi respect atât munca cât și clienții.
Pentru că fotografiez un număr limitat de evenimente în fiecare an.
Pentru că sunt diferit și gândesc diferit.
Pentru că fotografia de nuntă mi-a schimbat viața în bine.

Pentru că iubesc fotografiile și nu pozele, iar diferența ți-o pot explica la mine la studio la o cafea bună.

ANDREI MANTAROȘIE
www.andreimantarosie.com
Galati, Str. Odobesti, nr1 – BIS, Corp C4, camera 115
Telefon: +40.745.539.618
Email: contact@andreimantarosie.ro

Încearcă experienţa cinematografică 4DX la Cinema City din Brăila Mall

Cinema City inaugurează a 4-a sală 4DX din România, parte din cele 400 din lume

Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe din România, parte din Cineworld Group, al doilea mare operator de cinema din Europa, a inaugurat cea de-a 4-a sală 4DX din România, cu 144 de locuri, în Brăila Mall. Valoarea investiţiei, realizată de Cinema City România alături de dezvoltatorii centrului comercial, este de aproximativ 700,000 de euro.

„Ne mândrim cu faptul că, odată cu noul 4DX din Brăila, Cinema City deschide cel de-al 4-lea 4DX din România, parte din cele 400 de săli din întreaga lume. Dragostea pentru cinema şi încrederea pe care o avem în aceste formate de vizionare unice şi inovatoare sunt elementele care stau la baza Cinema City. Şi suntem fericiţi că le putem aduce brăilenilor, gălăţenilor şi tuturor celor din zonă una dintre cele mai revoluţionare experienţe cinematografice din lume. 4DX-ul reprezintă un format cu adevărat complet, făcând saltul de la vedea un film la a-l trăi şi a-l simţi pe pielea ta”, a declarat Ioana Ionescu, Marketing Manager Cinema City România.

4DX reprezintă îmbinarea dintre scaunele high-tech mobile, cu mişcări fluide şi dinamice deopotrivă, şi efectele de mediu, precum vântul, ploaia, ceaţa, fulgerele, bulele de săpun sau mirosul, disponibile atât pentru filmele 2D, cât şi pentru filmele 3D.

Doar la 4DX tehnologia audiovizuală este completată de aceste efecte revoluţionare, care creează o experienţă cinematografică absolută. În timpul unei vizionări în 4DX, vei simţi alături de personaje adrenalina unei urmăriri, intensitatea unor scene de luptă, forţa unui cutremur sau emoţia unei călătorii intergalactice.

Iar datorită tuturor efectelor perfect sincronizate cu acţiunea de pe ecran, vei fi cu adevărat parte din film, trăind pe propria piele răcoarea fulgilor de zăpadă – efect disponibil în România pentru prima dată în sala 4DX din Brăila Mall –, precum şi o explozie zguduitoare, furia unui tunet, fulgerele dintr-o furtună, stropii de ploaie, gloanţele şuierând pe lângă urechi sau plimbarea prin iarbă. În completare, sala se poate umple de mirosul de praf de puşcă, briza oceanului, lemn arzând, o cafea aromată sau… un buchet de flori.

Clip despre experienţa 4DX: www.youtube.com/watch?v=2BYd5y72iHs

Cinema City îi aşteaptă la 4DX pe iubitorii de film din Brăila, Galaţi, Tulcea, Slobozia, dar şi din împrejurimi, cu filme precum „Turnul Întunecat”, ecranizare după celebrele romane ale lui Stephen King (premiera pe 4 august) şi „Emoji Filmul” (premiera pe 11 august). În săptămânile următoare vor urma şi: „Annabelle”, „Hitmans Bodyguard”, „IT” şi „Kingsman: The Golden Circle”.

În România există acum 4 săli 4DX (în Mega Mall Bucureşti, City Park Mall Constanţa, Shopping City Timişoara şi Brăila Mall), disponibile doar în reţeaua Cinema City, care continuă să fie un veritabil super-erou al cinema-ului, îndeplinindu-şi promisiunea de acum aproape 10 ani, de la prima deschidere din ţara noastră: aducerea celor mai spectaculoase şi inovatoare formate cinematografice şi condiţii de vizionare de top.

Despre 4DX

4DX a fost creat de CJ 4DPLEX, pentru a le oferi spectatorilor o experienţă dinamică, prin care le sunt activate toate cele cinci simţuri. Compania sud-coreeană stabilită în Seul echipează continuu cu tehnologia 4DX săli de cinema din întreaga lume, de la Brazilia la Mexic şi de la SUA la România, fiind adoptată cu entuziasm de marile studiouri hollywoodiene. Începând din 2009, peste 440 de filme au rulat în 4DX, iar în iulie 2017 erau deja aproape 400 de săli cu peste 48,000 de locuri, în 48 de ţări.

Trenduri cinematografice

Studiul „Trendurile de percepţie a consumatorilor în cinema-ul global” – care a avut loc în luna iunie, pe un eşantion de 3,000 de consumatori din Regatul Unit, Japonia şi China, fiind realizat de către Kantar Millward Brown (o firmă specializată pe cercetările legate de consumatori) şi CJ 4DPLEX (compania internaţională de top a cinema-ului 4D) – a reconfirmat faptul că încrederea Cinema City în această nouă tehnologie nu a fost întâmplătoare.

Din rezultatele publicate în luna iulie 2017, reiese că există o preferinţă globală semnificativă pentru 4DX în comparaţie cu modul tradiţional de a vedea un film, o majoritate covârşitoare a spectatorilor interogaţi considerând că „multiplexurile şi cinematografele care includ săli 4DX sunt superioare altor cinematografe”, precum şi că un film care rulează în 4DX este o alegere mai bună decât în locurile unde nu există această opţiune. „Aceste rezultate arată faptul că sălile 4DX joacă un rol important drept un nou standard de evaluare a cinematografelor şi a filmelor. Existenţa sa oferă o imagine pozitivă atât cinema-ului, cât şi filmului”, spune Byung-Hwan Choi, CEO al CJ 4DPLEX.

Despre Cinema City

Cinema City este cel mai mare operator de cinematografe din România şi face parte din Cineworld Group, al doilea mare lanţ de cinematografe din Europa. Compania are multiplexuri în 17 oraşe din ţară: Bucureşti, Arad, Bacău, Baia Mare, Brăila, Cluj, Constanţa, Deva, Drobeta-Turnu Severin, Iaşi, Piatra Neamţ, Piteşti, Ploieşti, Suceava, Târgu Jiu, Târgu Mureş şi Timişoara. În total, Cinema City operează 24 de multiplexuri, cu 223 de săli şi 40,061 de locuri.

Cineworld Group este prezent în 9 ţări, deţinând 227 de multiplexuri cu 2,147 săli, dintre care 33 IMAX, 30 4DX şi 10 VIP. Primul cinematograf al companiei a fost deschis în 1930 în Haifa, Israel, compania extinzându-se în Europa Centrală în 1997, şi intrând în România în 2007.

 

Pentru detalii
Ioana Ionescu
Marketing Manager, Cinema City România
ioana.ionescu@cinemacity.ro
+40 731.333.675

Adriana Stanciu
PR Account, RAN Events PR Agency
adriana.stanciu@ranevents.eu
+40 722.670.240

 

Fotografia alb-negru, un limbaj al eleganței

Aud afirmații de genul „am văzut că faci multe fotografii alb-negru, dar ce ai, ești în depresie, ești tristă, s-a întâmplat ceva?” Sau „dar de ce nu fotografiezi color, lumea este plină de culori strălucitoare care trebuie arătate!„
NU, nu suntem deprimați, cei care fotografiem alb-negru, doar vedem clar și structurat un cadru.

Un sentiment atemporal cadrului

Fotografia este limbaj, în cadrul acestui limbaj, culoarea și monocromia alb-negru sunt două discursuri diferite. Eliminând limbajul culorii, care distrage atenția, fotograful poate jongla cu formele, cu liniile, cu umbrele lăsate de lumină, cu relațiile dintre toate acestea. Fotografia alb-negru duce atenția privitorului către expresie, emoție, induce o anumită stare, atmosferă, poate aduce fotografiei un aer de eleganță și mister. Datorită faptului că fotografia s-a născut în mediul alb-negru, a lucra alb-negru în ziua de azi conferă un sentiment atemporal cadrului.

Culoarea este uneori greu de stăpânit în fotografie: hainele, temperatura de culoare de la diferite surse de lumină, obiecte colorate aflate în planul doi, distrag atenția de la subiectul principal. A reduce acest cadru la alb-negru va însemna că reduc distragerea atenției de la ceea ce este important în fotografia mea și pot stabili vizual o relație mai clară între subiectul principal și planul doi.

Accent pe subiectul principal

Monocromia alb-negru ajută la focusarea atenției pe elementele cheie din compoziție. O compoziție bună ține de liniile și formele din cadru, mai puțin de culoare, iar reducerea fotografiei la alb-negru ne va ajuta mereu să compunem strategic cadrul nostru.
Folosirea spațiului negativ în fotografie este mult mai eficient și de evident impact atunci când fotografiem alb-negru. Astfel putem pune accentul cel mai bine pe subiectul principal, imprimăm o stare de liniște privitorului.

Lumina, care este subiect în fotografie, este mult mai ușor de sesizat și exploatat în fotografia alb-negru. Unghiul și direcția din care pică lumina pe subiect își amplifică efectul și starea imprimată fotografiei atunci când lucrăm alb-negru.
În fotografia de portret, alb-negru ne apropie de expresia subiectului, de emoția pe care o trasmite. Dispar imperfecțiunile tenului, iar gama tonală de griuri vor pune în valoare orice tip de piele, orice fizionomie.

P.S. Nu orice fotografie prost executată în color va deveni genială dacă o convertim în alb-negru.

Text și foto: Simona Andrei

Dietetic, ieftin și ready–to-eat

Dintre toate activitățile umane, alimentația reprezintă cea mai intimă legătură pe care o avem cu natura și cu mediul în care trăim. Și acesta este un fapt incontestabil, prezent de zeci de mii de ani, de când am evoluat ca ființe superioare. Am trăit în armonie cu natura și aceasta ne-a hrănit și ne-a modelat fondul genetic pentru a deveni ceea ce suntem azi, o specie prosperă care domină Pământul.

Numai că într-un timp foarte scurt raportat la istoria omului pe Pământ, am reușit să creăm o sumedenie de dezechilibre ce, ca indivizi, ne fac să funcționăm defectuos atât la nivel fizic cât și psihic.

S-a schimbat radical modul în care ne producem hrana, cum o distribuim și cum o preparăm. Semnificația actului de a mânca a pălit și ea în lumina noilor trend-uri. Dintr-o activitate ce primordial promova starea de sănătate, împlinirea și comuniunea între oameni, în prezent, am metamorfozat alimentația într-o ramură a economiei ce se rezumă la costuri și profituri, ne economisește timp sau, mai rău, ne servește altor scopuri meschine.

Acum nu mai contează dacă vom suferi pe termen lung și noi și natura, atâta timp cât “mâncarea” costă puțin, este ready-to-eat sau este dietetică, în naivitatea noastră credem că totul este ok. Dar semnalele de alarmă au venit prea puternic din urmă pentru a le putea ignora. Bolile degenerative, obezitatea, încălzirea globală și, nu în ultimul rând, starea psihică în degradare a populației, toate par să aibă o legătură strânsă cu alimentația și activitățile adiacente acesteia.

Din moment ce am pus toate aceste probleme într-un context global, aș îndrăzni să spun că pare destul de meschin și nesănătos ca unui individ să-i pese doar de prețul mic al unui aliment, dacă îl ajută să încapă într-o haină XS sau dacă îi economisește timp pentru a-și alimenta “workaholism-ul”.

Cred cu tărie că, în loc să delegăm totul marilor corporații, am avea mult mai mult de câștigat dacă ne-am implica activ în producerea hranei, în gătirea acesteia și, mai ales, dacă am savura-o alături de cei dragi.

Gabriel Cocu, antrenor de fitness, masterand în nutriție

Secrete SPA, din Maroc, Japonia și Bali: Marionnaud crede în frumusețea ta

Fiecare femeie caută frumusețea exterioară, dar și pe cea interioară. Fiecare femeie are trucuri sau secrete la care apelează în orice zi.

Celebrul brand franțuzesc Marionnaud, prezent cu produsele sale de calitate și în Shopping City Galați, ne dezvăluie ritualurile exotice ale frumuseții și ale stării de bine. Produsele de îngrijire a corpului și de relaxare, inspirate din țări îndepărtate, împrumută pielii din atributele plantelor luxuriante și asigură un tonus cu totul și cu totul deosebit.

„Treasures of Marocco” este inspirată din senzualul ritual al băii Hammam. Bazată pe spumă de duș, gel de duș, scrub, ulei de corp și cremă de mâini, gama e concepută pentru o curățare sporită a pielii. Uleiul de argan și extractul de trandafiri relaxează și hrănesc delicat corpul, lăsând pielea mai parfumată și mai catifelată.

„Tradition of Japan” amintește de purificarea și grația redate de ritualul străvechi de îmbăiere „Yu”. Fiecare dintre produsele din această gamă – spumă de duș, gel de duș, cremă de corp și scrub – îmbină perfect atributele bambusului și pe ale florii de lotus albastru. Totul, pentru restabilirea echilibrului corporal și spiritual.

„Miracles of Bali” deconspiră ritualul de înfrumusețare balinez „Lulur”, practicat de prințesele din alte vremuri. Că e sub formă de cremă de corp, scrub, spumă de duș sau gel de duș, fiecare dintre produsele din această gamă are un efect imediat de liniștire și de restabilire a armoniei interioare. Extractul de frangipani și apa de cocos te poartă într-o călătorie relaxantă, revitalizând corpul și hrănind sufletul.

Foto: Răducu Popa

Buchete remarcabile, pentru nunta sau botezul de vis

Cum să aduceți un plus de frumusețe și rafinament unui eveniment așa special din viața voastră, precum e nunta sau botezul?

„Luxury Flowers – Florăria La Vie en rose by Alina” promite înalte standarde de eleganță. Absolut fabuloase, buchetele și oricare alte aranjamente florale pregătite aici vor transforma evenimentul mult-așteptat al familiei într-unul de vis!
Personalul de la florărie realizează buchete originale pentru mireasă și nașă, decorează uluitor lumânările de cununie sau botez și combină florile naturale în cele mai delicate corsaje de mână pentru domnișoarele de onoare.

Buchete tradiționale sau în stilul „La Vie en rose by Alina”

Bineînțeles, la solicitarea dumneavoastră, vă sunt livrate pentru eveniment și alte buchete din flori naturale (trandafiri, frezii, alstroemeria, lisianthus etc). În funcție de tipul de eveniment, personalul poate pregăti buchete tradiționale, la fel de elegante dacă se încadrează în stilul ales pentru nuntă sau botez. Cât despre aranjamentele marca „Luxury Flowers – Florăria La Vie en rose by Alina”, ele vor fi inconfundabile: de la luxurianta „Cutie cu trandafiri” personalizată, în formă rotundă, pătrată sau, de ce nu, în formă de inimă, și până la prețiosul „Trandafir în Cupolă”.

„Știm cât de importante sunt florile la o nuntă sau un botez. Ținând cont de solicitările clienților noștri, de stilul evenimentului și de paleta de culori a decorului și a ținutelor, îi sfătuim ce flori și ce fel de buchete să aleagă de la noi. În final, alături de alte câteva detalii, aranjamentele florale vor da nunții sau botezului lor acea sclipire de frumusețe de care protagoniștii și invitații își vor aminti cu mult drag peste ani”, spune Alina Asanache, managerul „Luxury Flowers – Florăria La Vie en rose by Alina”.

Comenzile pot fi plasate telefonic, la 0754273974 / 0754639067, însă pentru evenimentele atât de importante precum nunta sau botezul e absolut necesară o vizită la florăria situată pe Strada Gh. Doja nr. 12, parter Bloc DJ.