Breaking news:

De la afacere la brand: O poveste de succes semnată Paula și Daniel Lepădatu

Paula Lepădatu, manager Cafe Anglais şi Dulce by Paula

Când un inginer și un jurist au pasiuni comune și își pun visurile în practică, orașul nu are decât de câștigat!
Daniel și Paula Lepădatu aveau joburi bune și confortabile, dar au vrut altceva pentru ei și copilul lor. Și așa a apărut în peisajul gălățean, undeva în 2003, plăcintăria Corso. Au urmat, în timp, Horse Shoe, Restaurantul Cafe Anglais și mai târziu, patria deserturilor de calitate, Dulce by Paula. “Ne-a plăcut să gătim, suntem doi pasionați, rețetele le-am luat de la ai noștri, apoi de la prieteni sau din vizitele noastre în diverse locuri. Mergem pe ingrediente naturale, pe combinații probate acasă, pe mâncare ca la mama. Orice rețetă e, mai întâi, încercată în bucătăria proprie, apoi adusă în restaurant, unde oamenii noștri gătesc natural și firesc. În ceea ce privește dulciurile, folosim doar ce e de bună calitate și investim în aspect și în gust”, a declarat Paula Lepădatu. Ideea era să facă o afacere din care să supraviețuiască și au creat un brand! La Cafe Anglais se mănâncă bine meniul zilei și tot ce înseamnă mâncăruri românești tradiționale. Aici se pun murături, se fac zacuscă și pate de casă, se coace pâinea cu măsline și se prepară mâncăruri delicioase de post. Iar la Dulce există prăjituri frumoase, vedete fiind dulciurile pictate manual și deserturile franțuzești. Secretul succesului?

Fac lucrurile ca pentru mine și vreau să fie totul perfect!

“Tot timpul investesc în ceva nou: cursuri pentru angajați, în țară sau în străinătate, meniu împrospătat periodic, noi metode de lucru. Apoi, am grijă să vin la muncă de plăcere, să nu devină o corvoadă”, mărturisește Paula. Nu a fost întotdeauna ușor, dar au fost o echipă! Și, dovadă că se face totul cu pasiune, anul acesta, lângă Dulce by Paula va răsări și o gelaterie. “Înghețata e pasiunea lui Daniel: noi facem de ceva timp înghețată, însă anul acesta ne extindem,” explică Paula.

Prăjituri franțuzești și torturi geometrice cu poveste

Dulce ne-a obișnuit cu tot ce e mai nou pe piață și anul acesta la mare căutare sunt prăjiturile franțuzești, multi-stratificate, cu mousse-uri de ciocolată, cafea, caramel și fructe sau inserție din piure de fructe, adevărate bijuterii culinare ce vă așteaptă să le încercați! În materie de torturi de nuntă, în 2017 Paula recomandă pe cele geometrice (hexagonale, pătrate), torturile geoda – care imită cristelele de rocă, făcute din zaharuri cu textură cristalizată, torturile botanice, floralscape – cu flori de zahăr – torturile marmorate sau cu foiță de aur. “Se poartă torturile mari, cu monograme, citate preferate sau chiar inscripționate cu povestea mirilor,” a explicat Paula Lepădatu.
Pare ușor și frumos! Și pe alocuri și este! Norocoși? “Da, că ne-am cunoscut și că avem acest punct comun – bucătăria! Nici juristul și nici inginerul nu regretă alegerea făcută. Nu cred că ne-am fi dorit altceva! E o afacere în care încercăm să fim noi, pe care o urmărim zilnic și care ne aduce satisfacții,” spune Paula. E o poveste de succes a Galațiului și un exemplu de urmat, spunem noi!

 

Foto: Ţuţu Ionatan
www.tutuionatan.ro

Veselia în mediul online

Popularitatea acronimului „LOL” pentru „laugh out loud” este în scădere pe Facebook, în locul lui fiind folosite tot mai des termenul „haha” și diverse emoticoane vesele, arată un studiu realizat de Facebook și citat de The Telegraph.

Facebook a realizat acest studiu pentru a observa modul în care s-au schimbat în ultimii ani tiparele în ce privește exprimarea veseliei în mediul online. Participanții au fost utilizatori americani ai rețelei sociale, al căror comportament a arătat că cea mai comună modalitate de exprimare a râsului pe Facebook este „haha” (51,4%), urmată de emoticoane variate (33,7%) şi de „hehe” (13,1%). „LOL” este folosit în doar 1,9% dintre mesajele publicate.

Autorii studiului au mai remarcat că bărbații și femeile își exprimă veselia în mod diferit. Bărbații au tendința de a folosi mai mult „haha” și „hehe”, în timp ce femeile aleg emoticoanele. Acronimul „LOL” rămâne folosit mai ales de tinerii cu vârsta de până la 29 de ani.

Sursa foto: www.pexels.com

Informaţii interesante despre poluare

Poluarea este una dintre principalele probleme cu care se confruntă omenirea la momentul acesta. Întâlnim poluarea în aer, apă și pământ, dar sunt multe informații și date pe care încă nu le cunoaștem. Iată mai jos câteva dintre acestea:

Reciclarea unei singure sticle de plastic ar economisi atâta energie cât să ţină un bec de 60W aprins timp de 6 ore.

84% din tot gunoiul menajer generat de o familie poate fi reciclat.

Pungile de plastic şi alte deşeuri din acest material, aruncate în ocean duc la moartea a 1,000,000 de fiinţe marine anual.

Cei 17 copaci salvaţi prin reciclarea unei tone de hârtie pot absorbi aproximativ 115 kg de dioxid de carbon din aer pe an.

Producerea unei tone de ziare necesita tăierea a 24 de copaci.

Se estimează că 4,5 trilioane de mucuri de ţigară ajung în natură în fiecare an. Fiecare dintre acestea dispar în 2 ani, însă conţin chimicale periculoase care afectează solul atunci când se descompun.

Procesul de reciclare a hârtiei generează cu 73% mai puţină poluare decât producerea hârtiei din materie primă.

Sticlele din plastic nu se biodegradeaza complet niciodată. Ele se descompun în granule care sunt mâncate de diverse vietăţi ca peşti, păsări sau viermi şi rămân în stomacul loc până când acestea mor.

Dacă o familie obişnuită ar recicla toate recipientele din sticla folosite timp de un an, energia economisită ar putea alimenta televizorul lor circa 100 de ore.

Un monitor PC lăsat aprins toată noaptea foloseşte energia electrică suficientă pentru a imprima cu laser 800 de pagini A4.

O singură doza de aluminiu reciclată, economiseşte destulă energie cât să asigure funcţionarea unui televizor pentru 3 ore.

70% din suprafaţa Pământului este acoperită cu apă, însă numai 0,036% este potabilă.

Hârtia are nevoie de aproximativ 5 ani pentru a se biodegrada, iar un produs secundar al acestui proces este metanul, un puternic gaz cu efect de seră, ce reţine în atmosferă de 21 de ori mai multă căldură decât dioxidul de carbon.

Dacă am înlocui jumătate din totalul becurilor obişnuite cu becuri cu consum redus de energie, am diminua dioxidul de carbon provenit din iluminat cu 42,4 milioane de tone pe an, adică 36%.

Dacă am deconecta computerele de acasă atunci când nu le folosim, am reduce impactul lor în materie de CO2 cu 8,3 milioane de tone pe an – sau 50%.

Dacă ne-am conduce maşinile cu 32 km mai puţin pe săptămână am putea reduce emisiile de CO2 ale acestora cu 107 milioane de tone pe an – o scădere de 9%.

Dacă am îmbunătăţi eficienta maşinilor cu 2 km pe litru de benzină, le-am reduce emisiile de CO2 cu 239 milioane de tone pe an – o scădere de 20%.

Sursa foto: www.pixabay.com

Restaurante originale din lume

Restaurantul de la colţ de stradă ţi se pare a fi deja un lucru prea banal în vacanţă? Vrei ca atunci când iei masa să te afli într-un restaurant cât mai exotic şi însorit? Iată unde în lume poţi trăi nişte experienţe unice în restaurante excepţionale.

Labassin Waterfall Restaurant, Filipine

Un restaurant care permite turiştilor să savureze feluri de mâncare cu specific filipinez cu picioarele în apă şi cu zgomotul cascadei pe post de fundal.

Grotta Palazzesse, Italia

În Italia se afla un restaurant pe marginea unei faleze unde te vei putea delecta cu unele dintre cele mai luxoase preparate.

Alice în Wonderland, Tokyo, Japonia

Aici poţi lua masa în universul creat de Lewis Carroll. Cei care vin aici vor fi serviţi de ospătăriţe îmbrăcate ca şi Alice, decorul este compus din pălării şi cărţi de joc şi există chiar şi un labirint vegetal.

Ithaa Rangali, Maldive

Acest restaurant se află într-un dom de sticlă. De altfel, este singurul restaurant submarin din lume unde este posibil să savurezi feluri de mâncare excelente observând în acelaşi timp o faună acvatică foarte colorată.

Dinner în the Sky, Belgia

Ce zici de o cină luată la 50 de metri deasupra oraşului Bruxelles? O experienţă mai mult decât inedită.

Chacaltaya Resort, Bolivia

Este cel mai înalt restaurant din lume aflat la 5395 metri altitudine. Bine ar fi să nu ai rău de înălţime.

Alcatraz, Japonia

În acest restaurant clienţii iau masa în celule şi beau cocktailuri din seringi iar ospătarii poartă uniforme de paznici.

Treepod Dining, Thailanda

Clienţii iau masa aici cocoţaţi la înălţime în capsule confortabile din bambus iar ospătarii se plimba cu tiroliana printre « mese ».

Muru, Finlanda

Un restaurant aflat la 80 de metri în pământ, într-o mină de calcar, unde ambianta romantică se îmbină de minune cu cele mai bune feluri de mâncare.

Eternitya, Ucraina

Un restaurant aflat într-un sicriu uriaş, lung de 65 de metri. În mijlocul unui decor creat cu ce altceva decât coroane mortuare, se pot degusta feluri de mâncare cu nume originale precum “Ne vom reîntâlni în paradis”.

Modern Toilets, Taiwan

Un restaurant de tip fast food unde se face elogiul toaletelor. Scaunele sunt înlocuite cu WC-uri, deşertul arată ca nişte excremente şi băutura se serveşte într-un pisoar în miniatură.

Sursa foto: www.pexels.com

Vinul roșu, ”medicament” natural

Cercetătorii au făcut o descoperire surprinzătoare legată de vinul roşu. Pe lângă mai multe beneficii pe care le are acesta, el poate contribui esenţial la vindecarea unei boli foarte grave.

Consumat în cantități moderate (două pahare pe zi/bărbații și un pahar pe zi/femeile), vinul, în special cel roșu sec, are efecte benefice asupra inimii și vaselor de sânge. Ultimele studii au arătat că ar contribui la creșterea speranței de viață și la prevenirea unor forme de cancer.

Vinul roşu s-ar putea dovedi un element-cheie în lupta contra cancerului de prostată, graţie unui compus care face ca tumorile să devină mai sensibile în faţa radioterapiei. Resveratrolul, un compus existent în coaja strugurilor şi în vinul roşu, prezintă mai multe beneficii pentru sănătatea omului, dovedindu-se un aliat al sănătăţii cardiace şi în ceea ce priveşte prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, informează dailymail.co.uk. Cercetătorii de la Universitatea Missouri din Statele Unite au descoperit că acest compus face ca tumorile să devină mai sensibile – şi deci mai uşor de distrus – în faţa radioterapiei.

Protejarea inimii

Inima este principalul beneficiar al consumului moderat de vin roșu. Efectul asupra aparatului cardiovascular se datorează pe de o parte vasodilatației coronariene, care reduce riscul de cardiopatii și accidente vasculare, dar și a cantității de vitamina C din compoziție, cu rol antioxidant. „Deși nu este dovedit 100%, vinul roșu are efect de dizolvare a grăsimilor nocive din sânge și contribuie la procesul de aterogeneză, implicat în infarct miocardic, accident vascular etc. Băut în exces, are efect contrar, de depunere a grăsimilor, în special a trigliceridelor”, potrivit medicului nutriționist și diabetolog Eduard Adamescu.

Speranța de viață poate creşte

Resveratrolul, considerat un puternic antioxidant cunoscut până acum (de 50 de ori mai puternic decât vitamina E și de 20 de ori mai puternic decât vitamina C), este dovedit a fi și un protector eficient împotriva demenței. „Antioxidanții din vinul roșu ar explica de ce speranța de viață a francezilor e mai mare: au o alimentație mai ușoară și cosumă vin în cantități mici”, adaugă nutriționistul. Noile cercetări arată că vinul roșu conține melotonină, o substanță care ajută la reglarea ceasului biologic și la combaterea insomniilor. Un efect mai puțin cunoscut, care se datorează tot cantității mari de polifenoli, este cel de protecție a gingiilor, prin reducerea inflamației, și implicit de prevenire a căderii dinților.

Sursa foto: www.pexels.com

Popularitatea în social media

Cele mai urmărite femei în social media sunt cântăreţele, starurile TV, modelele, actriţele şi iubitele unor celebrităţi, în timp ce cei mai urmăriţi bărbaţi pe reţelele de socializare sunt vedete ale lumii sportive, dar şi politicieni şi oameni de ştiinţă, potrivit unui studiu citat de Daily Mail.

Studiul a fost realizat de Starcount, o companie care măsoară preferinţe şi tendinţe la nivel global de pe 12 dintre cele mai mari platforme de socializare, şi de The Female Lead, o organizaţie non-profit dedicată promovării femeilor care influenţează lumea prin poveştile lor de viaţă.

Rezultatele studiului arată diferenţe mari în modul în care sunt percepute modelele masculine şi feminine ale societăţii

Astfel, 92% dintre cele 200 cele mai urmărite femei pe platforme de socializare precum Twitter, Facebook şi Pinterest aparţin celor cinci categorii menţionate mai sus. De asemenea, 86% dintre persoanele care urmăresc activitatea acestor femei sunt de sex feminin, cu vârsta maximă de 20 de ani.

Prin comparaţie, topul celor mai populari bărbaţi pe reţelele de socializare este mult mai variat din punct de vedere profesional, incluzând actori de comedie, producători muzicali, oameni de afaceri, politicieni, personalităţi religioase, staruri ale lumii sportive, lideri ai lumii, oameni de ştiinţă şi regizori.

Studiul mai arată că tipul de conţinut căutat de femei pe social media depinde semnificativ de vârsta acestora. Experţii spun că rezultatele arată că gusturile femeilor se schimbă odată cu vârsta, 34 de ani fiind vârsta la care doamnele încep să urmărească modele feminine mai diverse şi mai profunde, potrivit descopera.ro.

Sursa foto: www.pexels.com

Ce este haute couture?

Te-ai întrebat vreodată când şi cum a început istoria modei? Când au avut loc primele defilări de modă, de ce îmbrăcămintea creată de designeri este atât de căutată şi atât de scumpă? Sau de ce Parisul, Milano, Londra şi New York sunt epicentrele modei, în loc de, să zicem Madrid sau Kobe? Ceea ce dicţionarul defineşte drept croitorie de lux este, de fapt, moda cu reguli, exclusivistă. Originară din Paris (bineînţeles), haute couture s-a născut din mâinile şi talentul lui Rose Bertin, croitoreasa reginei Maria Antoaneta. Înainte de Revoluţia Franceză, totul la Versailles era supradimensionat – crinoline, peruci, bijuterii şi, în ultimă instanţă, extravaganţa.

Ce este haute couture? Ad literam, este moda la cel mai înalt nivel. Tot ce ţine de o operă haute couture este superiorul absolut: croitorul/designerul, clientul, calitatea materialelor, timpul acordat, originalitatea, unicitatea.

Ce nu ştiaţi

Haute-Couture şi „couture création” sunt termeni protejaţi de lege (la fel ca „cognac” şi „champagne”) şi nu pot fi folosiţi fără acordul scris al Fédération Francaise de la Couture, du Prêt-à-porter des Couturiers et des Créateurs de Mode. Haute-couture se foloseşte pentru a denumi creaţiile produse la Paris şi imitate în celelalte capitale ale modei: Londra, Milano, New York.

Pentru a putea folosi termenul de haute-couture, casele de modă din Franţa trebuie să respecte nişte criterii bine stabilite (număr de angajaţi, prezentarea la Paris a două colecţii pe an, formate din minimum 50 de ţinute de zi şi de seară, producţia să fie în atelierele proprii etc.).

Termenul poate fi folosit pentru a indica fie case de modă sau creatori de modă, care au primit acordul FFC, fie colecţiile de modă în sine.

Săptămânile modei au loc de 2 ori pe an la Paris, Londra, Milano, New York şi Los Angeles, unde se prezintă atât colecţiile pentru femei cât şi cele pentru bărbaţi. Mai există săptămâni dedicate modei la Sao Paolo şi Tokyo.

Creatorii de modă îşi prezintă creaţiile doar în unul dintre aceste oraşe, care nu trebuie să fie neparat şi cel al ţării lor de baştină. Designeri americani precum Rick Owens participă la show-ul din Paris, la fel ca şi britanicii Stella McCartney şi Alexander McQueen.

Milano, centrul comercial al modei

Fiecare oraş al modei are o altă conotaţie. Milano este centrul comercial al modei. Pariş este sediul originalităţii şi inovaţiei. Designerii care prezintă la Londra sunt deseori mai puţin cunoscuţi dar mai extravaganţi. New York-ul este recunoscut mai mult pentru creaţiile sport decât cele elegante. Importanţa relativă a unei săptămâni dedicate modei este dictată atât de oraşul în care prezintă cei mai buni designeri ai momentului, dar şi cei mai mari retaileri şi membri ai presei din audienţă.

A existat cu adevărat o „poliţie a modei”? Astăzi termenul are o conotaţie ironică care descrie o persoană care critică modul în care se îmbracă ceilalţi. Cu toate acestea, termenul a apărut către sfârşitul Evului Mediu, după ce „legile somptuozităţii” (legi care restricţionau sau reglau extravagantele în materie de vestimentaţie, conform unor principii religioase şi morale ale vremii) au fost aprobate de nobilime pentru a se asigura că anumite ţesături şi stiluri sunt rezervate celor care aveau ” dreptul să le poarte „. Poliţia modei patrula străzile, amendând sau arestând pe cei ce încălcau codul vestimentar.

Sursa foto: www.shutterstock.com

Macaron, fursecul care a colorat lumea

Colorat, pufos și cu o aromă delicată, macaron-ul este unul dintre cele mai cunoscute şi apreciate deserturi franţuzeşti.

Macaron-ul, acest fursec „înrudit” cu bezelele și pricomigdalele, este aproape nelipsit astăzi din meniul unui Candy Bar. Îl găsim într-o largă varietate de culori și arome, de la „clasicul” caramel până la fantezistele varietăți cu smochine sau foie gras.
Macarons au o istorie lungă în spate – însă una fără arome și fără culori. Fursecurile pe bază de făină de migdale, ingredientul-cheie, au apărut în Europa în urmă cu multe veacuri – poate chiar încă din secolul al VIII-lea, când arabii au adus pe continent migdalele.

Strămoșul lor ar fi, se pare, un fursec simplu, preparat din făină de migdale, albușuri de ou și zahăr, pregătit în mod tradițional în Italia și adus pe meleagurile pariziene de patiserii Caterinei de Medici în 1533, atunci când aceasta s-a căsătorit cu viitorul Henric al II-lea al Franței. Denumirea provine din limba italiană, din același maccherone care a dat și numele macaroanelor (paste cu brânză), însemnând „aluat fin”. Fursecurile din migdale au pătruns în bucătăriile francezilor, dar au ajuns cunoscute abia în anii Revoluției, când două măicuțe, refugiindu-se la Nancy din pricina tulburărilor politice, au început să vândă aceste deserturi pentru a se întreține. Ele au devenit cunoscute drept les Soeurs Macarons („surorile Macarons”).

Căpătând o oarecare faimă, fursecurile au ajuns și în cofetăriile chic din Paris, inclusiv în cea a domnului Louis-Ernest Ladurée. Astăzi, numele morarului devenit proprietar de brutărie și cofetărie este deja un simbol în lumea gastronomiei franceze și inseparabil de universul fursecurilor colorate. În cofetăria sa (deschisă încă din 1862), în anii ’30 ai secolului trecut, nepotul său a avut ideea de a lipi două fursecuri cu cremă ganache și de a le prepara cu diverse arome. Succesul a fost instantaneu, iar în prezent Ladurée este cel mai cunoscut brand de macarons din lume, având buticuri pe toate continentele, potrivit historia.ro.

Sursa foto: www.pexels.com

Lucruri despre temperatură pe care nu le ştiai

• Când fulgerul loveste se poate ajunge pana la 30.000 de grade Celsius

• Bureții retin mai multă apa rece decât caldă

• Urechile unui elefant sunt folosite pentru a regla temperatura corpului

• Temperatura unei camere este între 20 și 25° C

• Benzile de cauciuc rezistă mai mult atunci când sunt păstrate într-un loc înghețat.

• Când apa îngheață aceasta se extinde cu 9%

• În timpul unei eclipse totale de soare temperatura poate scădea cu aproximativ 6°C

• Apă caldă îngheață mai repede decât apa rece

• Temperatura normala a corpului este 37° C

• Minus 40° C este exact aceeași temperatură ca și minus 40F

• Alimentele congelate au fost introduse pentru prima dată în 1920.

• Temperatura ideala pentru a adormi este între 18-30° C

• Mercur este singurul metal care rămâne lichid la temperatura camerei

• Singurul lucru care poate distruge un diamant este o căldură foarte intensă

• Benzina nu are nici un punct de îngheț specific (poate îngheța la orice temperatură între -82 și -115° C)

• Temperatura medie a unui duș este 38° C

• Cafeaua în general se prăjește la temperaturi între 204 – 218 ° C

• În iarna anului 1932 a fost atât de frig încât Cascada Niagara a înghețat complet

• Centrul Soarelui are aproximativ 15 milioane° C

Sursa foto: www.pexels.com

Lucruri pe care nu le ştiai despre cărţi

Mulţi dintre pasionaţii de lectură nu se limitează doar la cărţile pe care le-a citit. Aceştia au încercat să afle cât mai multe despre autorul lor preferat, cărţile citite sau pur şi simplu să fie la curent cu lumea cărţilor.

Aşadar, vă prezentăm mai jos câteva informaţii interesante despre cărţi pe care nu le ştiaţi.

1. Locuitorii Indiei sunt cei mai pasionaţi cititori din lume, un pasionat de lectură din India citeşte în medie cam 10,7 ore pe săptămână.

2. „Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain este primul roman din lume redactat pe o maşină de scris.

3. În anul 1984, autorul romanului SF „Neuromancer” a folosit pentru prima oară cuvântul „Cyberspaţiu”. William Gibson este considerat în prezent unul dintre pionierii culturii cyberpunk.

4. Islandezii citesc cele mai mai multe cărți pe cap de locuitor, mai mult decât în orice altă țară.

5. „Fifty Shades of Gray” reprezintă un fenomen internaţional şi sunt cele mai bine vândute cărţi scrise de E.L. James. Ştiaţi că volumele au fost publicate pentru prima oară pe un site creat de o comunitate de fani?

6. Prima carte cumpărată de pe Amazon se numeşte „Concepte Fluide şi Analogii Creative: Modele de Computere ale Mecanismelor Fundamentale ale Gândirii” scrisă de Douglas R. Hofstadter.

7. Cuvântul japonez „Tsundoku” se referă la cel care îşi cumpără tot timpul cărţi, dar nu le citeşte niciodată.

8. Plăcerea de a mirosi cărţi vechi poartă numele de „Bibliosmia”.

9. Cea mai mică carte din lume este deţinută de Biblioteca Naţională din Ţara Galilor şi se numeste „Bătrânul rege Cole”. Cărticica are un 1 mm lungime şi 1 mm lăţime, pentru a trece la o alta pagină ai nevoie de un ac.

10. Pentru a se simţi mai bine conectată cu proza pe care o scrie, autoarea Joan Didion doarme mereu în aceeaşi cameră cu lucrarea sa.

11. Cartea cu cel mai lent ritm de vânzări este o traducere din limba latină din anul 1716 a „Noului Testament”. Ultimele 500 de exemplare ale ediţiei respective au fost vândute în anul 1907.

12. Cărţile din seria „Harry Potter” sunt pe lista celor mai interzise cărţi din Statele Unite ale Americii, din cauza plângerilor din partea cultelor religioase.

Sursa foto: www.pexels.com

Bretelele, un accesoriu perfect pentru bărbaţi

Iniţial erau considerate o necesitate pentru a susține pantalonii prea largi, însă acum bretelele sunt un accesoriu rafinat, potrivit atât pentru ținutele elegante ale bărbaților, cât și pentru cele casual sau smart casual. Modelul modern al bretelelor a fost inventat de Albert Thurston în 1820, din acel moment, bretelele începând să facă istorie și să devină un simbol al gentlemanilor.
Albert Thurston vindea acest accesoriu tuturor bărbaților celebri, recunoscuți pentru eleganța lor, indiferent că era vorba despre politicieni, președinți, oameni de afaceri sau staruri din lumea cinematografiei.

Cum se poartă bretelele?

Dar cum trebuie purtate bretelele? În primul rând, este necesar să fiți atenți la pantaloni pentru că bretelele se poartă cu pantalonii care nu au fost croiți pentru curea. Acest accesoriu se prinde de pantaloni cu cleme sau cu nasturi. Un detaliu foarte important este acela că nu se poartă în același timp cu cureaua. Alegeți ori bretele, ori curea.

Asortarea cu bretelele

Acest lucru fiind stabilit, urmează asortarea. Specialiștii în vestimentație spun că bretelele trebuie asortate cu cravata, iar apoi se vor alege cămașa și pantalonii. Este important ca la final, bretelele să fie integrate în ținută.
Dacă aveți o cravată cu modele, bretelele trebuie să fie într-o singură culoare sau cu dungi verticale. Este de preferat să evitați bretelele cu modele. Fiți atenți și la dimensiunea lor: să nu fie mai late de trei centimetri. Dacă alegeți bretele subțiri veți avea un aer tineresc, dacă optați pentru cele mai late, veți arăta distins și elegant.
În ceea ce privește culoarea acestora, designerii vestimentari au păreri împărțite. Unii recomandă culorile închise dacă sunt purtate la o ținută elegantă, sobră, alții, din contră, merg pe culori tari, îndrăznețe. Până la urmă, totul depinde de gusturile fiecăruia.

Așadar, domnilor, veți avea doar de câștigat dacă sunteți altfel. Ieșiți din tipare!

Sursa foto: www.pexels.com

Culoarea anului 2017, verde kale

Conform Institutului Pantone, autoritatea internaţională în domeniul culorilor şi a sistemelor de culori, culoarea anului 2017 este verdele proaspăt, verde kale sau verdele verzei creţe.
Institutul Pantone spune că această culoare, verde kale, va domina moda şi designul anul acesta și că această culoare încearcă să atragă atenţia asupra climatului politic global destul de turbulent din ultima perioadă, potrivit „The Independent“.

„Culoarea aceasta aduce o notă răcoritoare şi impune nevoia de a explora, de a experimenta şi de a reinventa“, au mai spus reprezentanţii Pantone, care adaugă că „verdele proaspăt“ te poate determina să iei o gură de oxigen şi să te revigorezi.

Anul trecut, Pantone alesese roz-cuarţ şi albastru-seren drept culorile oficiale ale anului 2016, pe care le-a descris drept „culori primitoare care ne îndeplinesc dorinţa de siguranţă şi securitate“. „Acum acest verde ne oferă speranţa că vom învăţa împreună pe fondul unui peisaj politic complex la nivel global“, ne informează reprezentanţii Pantone.

Pantone determină culoarea anului prin studierea tendinţelor modei şi prin studierea produselor deja existente, precum şi a celor care urmează să fie lansate. Predicţiile oferite de institut influenţează şi retailerii mondiali, precum şi designerii, care se adaptează standardelor.

Sursa foto: www.pexels.com